Klagomål
Vad är ett klagomål?
Ett klagomål är ett uttryckt missnöje med hur vi har hanterat ett ärende, vår service eller om du anser att vi inte har följt gällande lagar och regler. Om du däremot tycker att själva kravet är felaktigt, att ett avtal är ogiltigt eller att du redan har betalat – då handlar det om en invändning. Invändningar hanteras av våra rådgivare och inte inom klagomålshanteringen. Kontakta oss genom att logga in på Mitt Lowell eller genom att ringa 0771-85 63 00.
Så här gör du för att lämna ett klagomål
- Kontakta oss Många missförstånd kan lösas direkt genom en dialog. Du når oss via telefon 0771-85 63 00 eller genom att logga in på Mitt Lowell.
- Om du fortfarande inte är nöjd Då kan du skicka ett skriftligt klagomål till våra klagomålsansvariga genom att logga in på Mitt Lowell eller be om att få bli kopplade till våra klagomålsansvariga genom att ringa till telefon 0771-85 63 00.
Vad händer när vi får in ett skriftligt klagomål?
På Lowell har vi en klagomålsprocess som alla medarbetare följer och vi har utsedda klagomålsansvariga.
- Vi registrerar och besvarar alla inkomna klagomål.
- Vi utreder ärendet objektivt och skyndsamt.
- Du får ett svar så snart som möjligt, vanligtvis inom 14 dagar.
- Vi dokumenterar och följer upp alla klagomål för att förbättra vår verksamhet.
Offentliga klagomålsinstanser
Om du inte är nöjd med hanteringen av ditt klagomål och vill vända dig till någon utanför oss på Lowell för rådgivning kan du kontakta:
Inkassonämnden Box 592
101 31 Stockholm
Du kan läsa mer om Inkassonämnden här: Inkassonämnden - Svensk Inkasso
Finansinspektionen Box 7821
103 97 Stockholm
Du kan läsa mer om Finansinspektionen här: Finansinspektionen – Kontakta oss