Har du fått sms från oss?

Har du fått sms från oss?

Lowell använder flera olika kanaler för att skicka brev, bland annat via sms. Har du fått ett brev från oss via sms, beror det vanligtvis på att du missat att betala en faktura som nu gått vidare till inkasso.

SMS-påminnelser hjälper dig att hålla koll, betalningen gör du på Mitt Lowell

Vi vill göra det enklare för dig att hantera dina betalningar. Därför skickar vi ibland SMS-påminnelser när det är dags att logga in på Mitt Lowell och betala ditt inkassokrav. 
Inkassokravet har du fått för att du har missat att betala en räkning till ett företag. Räkningen har nu gått vidare till oss som inkassobolag. När räkningen går vidare till oss som inkassobolag är det viktigt att du agerar snabbt för att undvika extra kostnader eller ytterligare åtgärder.
På Mitt Lowell kan du:
  • Få full översikt över dina ärenden och alla betalningsalternativ
  • Betala direkt med säkra och flexibla betalningsmetoder
  • Chatta med oss för personlig rådgivning kring ditt ärende
Var kan jag få mer information om mitt ärende?

Är det första gången du har fått ett brev från oss (digitalt eller fysiskt), beror det vanligtvis på att du missat att betala en räkning hos ett företag, som överlämnat ärendet till oss.

Har du frågor angående ditt ärende kan du alltid logga in på vår kundportal Mitt Lowell för att:

  • Få tydlig översikt över dina ärenden hos Lowell
  • Betala en fordran direkt
  • Ansöka om avbetalningsplan
  • Ta kontakt med kundservice

Vill du få svar på frågor över telefon kan du även ringa in till vår kundtjänst på telefon: 0771-85 63 00 

 

Logga in på Mitt Lowell

Varför skickar ni sms istället för vanliga brev?

Vi har valt att skicka betalningsunderlag via sms då vi ser fördelar som ökad säkerhet, snabbare process och att det blir enklare för dig som kund.

Säkert. Det är säkert för dig som kund, då brevet är kopplat till ditt BankID vilket innebär att det inte hamnar i fel händer. Betalningsuppgifterna är förifyllda vilket underlättar för dig och minskar risken för felskrivning.

Snabbare Det går snabbare att skicka ut brev digitalt än via post. Du har därför möjlighet att betala och slutföra ditt ärende snabbare och minskar därmed risken att det går vidare i inkassoprocessen.

Enklare. Med några enkla klick kan du betala direkt i samma kanal som du fått informationen, t.ex. genom betalningsmöjligheten i Kivra eller swish. Du behöver alltså inte ta med dig det fysiska brevet, starta en dator och skriva in all information för att betala.

Mindre påverkan på miljön. Genom att minska antalet brev minskar vi också vår belastning på miljön. 

Om du hellre vill ha fysiska brev hem i brevlådan i fortsättningen, så hjälper vår kundtjänst dig med det.    

Kontakta oss

Jag vill ha brev från er via posten i framtiden

Om du föredrar fysiska brev framöver så kan vår kundservice ordna det.

Kontakta oss på telefon: 0771-85 63 00 

Hur har ni fått tag på mitt mobilnummer?

Är det första gången du har fått ett brev från oss (digitalt eller fysiskt), beror det vanligtvis på att du missat att betala en räkning hos ett företag, som överlämnat ärendet tillsammans med dina kontaktuppgifter till oss.

 

Logga in på Mitt Lowell

Hur kan ni säkra att sms skickas till rätt person?

Vi strävar alltid efter att ha så uppdaterade kontaktuppgifter som möjligt.
I de undantagsfall vi har fel mobilnummer, kan betalningsunderlaget inte hamna i fel händer eftersom identifieringen med BankID krävs för att säkerställa att rätt person öppnar brevet. 

 

 

Kommer ni sluta med fysiska brev helt och hållet nu?

De kunder som inte vill eller kan ta emot digitala utskick, kan även fortsättningsvis välja att få fysiska brev. 

Ta kontakt med vår kundservice om du föredrar fysiska brev framöver, så kan de hjälpa dig. 

Kontakta oss på telefon: 0771-85 63 00 

Vill du skriva ut din räkning, så finns den att ladda ned på vår kundportal Mitt Lowell

Logga in på Mitt Lowell

Är det första gången du har fått ett brev från oss (digitalt eller fysiskt), beror det vanligtvis på att du missat att betala en räkning hos ett företag, som överlämnat ärendet till oss.

Har du frågor angående ditt ärende kan du alltid logga in på vår kundportal Mitt Lowell för att:

  • Få tydlig översikt över dina ärenden hos Lowell
  • Betala en fordran direkt
  • Ansöka om avbetalningsplan
  • Ta kontakt med kundservice

Vill du få svar på frågor över telefon kan du även ringa in till vår kundtjänst på telefon: 0771-85 63 00 

 

Logga in på Mitt Lowell