Vad gör Lowell till en enastående partner?

Vi kan reglerna, vi förstår din verksamhet och dina utmaningar - och vet hur vi ska hjälpa till!

På Lowell tar vi vårt uppdrag “Together, we make credit work better for all” på största allvar. För att skapa en väl fungerande kreditmarknad söker vi alltid efter mer kunskap, erfarenhet och expertis.

 

Omfattande marknadskunskap 

Vi har lång erfarenhet av den nordiska kredithanteringsbranschen och därmed marknadskunskap, framför allt inom finans, allmännytta och försäkring. 

Vi värderar samarbetet med våra kunder högt och det faktum att många av våra medarbetare har tidigare erfarenheter från några av dessa branscher gör att vi kan och förstår marknaden. Utöver det har vi till exempel utbildningar för våra jurister med syfte att förbättra vår kunskap och hålla koll på förändringar på marknaden.

 

En stark nordisk partner 

Om ditt företag är representerat över hela Norden passar Lowell perfekt. Vår närvaro i alla fyra nordiska länderna och vårt nära gränsöverskridande samarbete säkerställer att våra kunder får ett övergripande sammanhållet partnerskap samtidigt som du också kommer att ha en lokal Key Account manager som stödjer dig i dina dagliga ärenden. 

"Värdet av att ha ett globalt samarbete är grundläggande och något vi arbetar med och bygger vidare på dagligen med Lowell."

Catharina Zelow Rødal, Head of Invoice and Payment, Fortum Consumer Solutions

Läs mer

"Vi har alltid haft bra kontaktpersoner hos Lowell. Även om majoriteten av inkassoärendena hanteras automatiskt, bygger ett bra samarbete på goda mänskliga relationer."

Nina Jalava, Head of Credit Control, If Försäkring Finland

Läs mer

 

Våra experter tar väl hand om dina kunder 

Genom att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse hjälper vi dig att bevara den värdefulla relationen med din kund.

Sedan oktober 2020 har vi använt Net Promoter Score för att optimera kundupplevelsen. Att mäta Net Promoter Score är ett enkelt men effektivt sätt att få en inblick i hur konsumenter uppfattar kvaliteten på vår tjänst när de ringer oss, samtidigt som de identifierar områden där vi potentiellt kan bli bättre.